Sådan skaber du opmærksomhed omkring dit event

bb444

Er du ved at arrangerer en begivenhed som gerne skulle trække en masse mennesker til, er der flere måder hvorpå du kan fange folks opmærksomhed. Når du planlægger et event er det vigtigt at tænke over hvad målgruppen for dette er. Der kan nemlig være stor forskel på, om du er ved at arrangere en koncert for et yngre publikum eller for et lidt ældre.

Få folk til at deltage i dit event ved at bruge sociale medier

Sociale medier er blevet en enorm del af markedsføring for alle virksomhed, idet Facebook, Twitter, Instagram og sågar LinkedIn kun er et udvalg af de forskellige platforme, der er tilgængelige for iværksættere. Men hvordan udnytter du disse platforme og deres fulde potentiale?

Tag et skridt af gangen

Hvis du er helt ny i den sociale media verden er det en god idé at du koncentrere dig om en platform på de sociale medier af gangen. Finde ud af hvor det er bedst at starte. Et godt tip er, at mange bruger Facebook til at holde styr på deres kontakter, grupper og begivenheder, det er derfor et perfekt sted at starte hvis du vil have folk til at se din virksomhed og en pågældende begivenhed. Mange begår den fejl, at tror de skal bygge deres profiler op på samtlige platforme, på en gang. Dette kan være enormt overvældende og det er vigtigt at du her vægter kvalitet højere end kvantiteten.

Opbyg en relation til din målgruppe og følgere

Undgå at dine følgere får følelsen af at du kun er ude på at tjene penge og forsøg i stedet at møde dem i øjenhøjde Det betyder, at man regelmæssigt tjekker sin side, reagerer på eventuelle kommentarer og starter snakken med spændende opslag og stil rigtig gerne spørgsmål som dine følgere kan besvare.

Lyt til det feedback du får online

Du får muligvis en masse feedback på dine sociale medier når du afholder et event, både før og efter. Det er vigtigt at lytte til dine følgere for at du kan lære at forstå dem bedre. Hvis nogen kommer med forslag, er det en god idé at give respons på det. Tager du det til dig og med i overvejelserne er det en god idé at følge op på det, så de føler du virkelig tager det seriøst og ikke blot forsøger at redde dem med hårene. Den måde, du håndterer negativ feedback på, viser meget om dig som person og dermed også om din virksomhed, så forhold dig rolig og svar høfligt selvom nogle kommentarer kan få en op i det røde felt. Hellere vente et par timer end at starte en diskussion der kunne undlades.

De klassiske metoder der stadig virker

Plakater er stadig et hit og en god plakat med et fængende udseende er et godt sted at starte. Hav lommen fyldt med knappenåle og magneter og hæng dine plakater op på uddannelsesinstitutioner, offentlige rum samt lokale klubber og foreninger. Husk dog at forhøre dig om du må hænge dine plakater op inden du går i gang. Du kan også benytte dig af plakatsøjler udendørs i byområder til ophæng.

 


Artiklen er udtryk for skribentens holdning og indeholder ikke redaktionelt materiale.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *